Friday, May 18, 2012

Kapsul Gout dll..

Masalah Gout sudah pun menjadi satu masalah kesihatan berleluasa yang sedang mengancam ramai orang. Hampir setiap orang mempunyai sekurang-kurangnya seorang ahli keluarga, saudara atau kawan rapat yang telah menghidap masalah gout atau asik urik tinggi ini.


Badan manusia mempunyai 206 tulang yang memberikan bentuk dan kekuatan.
Tempat di mana 2 tulang bertemu dipanggil "bersama".
Pada sendi, tulang diliputi oleh tisu yang dipanggil "rawan".

Sendi mempunyai cecair jernih mereka yang dikenali sebagai "cecair sinovial" yang memainkan peranan pelinciran sendi danmembolehkan ia bergerak dengan licin dengan geseran yang sangat sedikit.

Apabila tisu sendi cedera atau terjejas oleh penyakitmereka mungkin membengkak dan menjadi merah dan sakitmenyebabkan panasini dikenali sebagai menyertai keradangan atau "artritis". Istilah "gouttradisional merujuk kepadaserangan artritis menyakitkan.

Terdapat lebih daripada 200 jenis artritis dan gout mewakili jenis artritis yang memberi kesan kepada 1 daripada setiap 20pesakit yang mempunyai artritis.
Gout Boleh Disebabkan oleh:
► Makan terlalu banyak makanan kaya purin sepertikerang, daging organ hati, buah pinggang dan otak 
 kacang kering, kacang dan ikan bilis juga kaya dengan purin.
► Minum alkohol terlalu banyak mengganggu keupayaan badan untuk menyingkirkan asid urik tambahan.
► Pendedahan kepada tahap plumbum yang tinggi.
► Berat badan berlebihan.
► polycythaemia
► penyakit tertentu membawa kepada pengeluaran asid urik yang berlebihan dalam badanmisalnya penyakit-penyakit initermasuk Leukemia, kencing manis, limfomadan gangguan hemoglobin.
► dadah tertentu yang mengganggu keupayaan buah pinggang menyingkirkan asid urikseperti diuretik thiazideaspirin berdosrendahdan ubat-ubatan tuberkulosis (Pyrazinamide dan ethambutoljuga boleh menyebabkan gout.
 
Patients yang pada cyclosporine (ubat yang digunakan dalam pemindahan ot mencegah penolakan organ).Serangan artritis gout boleh dicetuskan oleh dehidrasikecederaandemam,makan beratminum berat arakdan pembedahan terkini.Gout timbul secara langsung daripada peningkatan tahap asid urik dalam darahJumlah asid urik dalam badan ditentukan olehkira-kira antara jumlah yang dikeluarkan dan jumlah yang dikumuhkan.

Peringkat goutGout mempunyai empat peringkat yang berbeza:

1 peringkat-asimptomatik:Purin ialah satu sebatian kimia yang hadir dalam semua sel-sel tubuh. Purin tambahan dirembeskan keluar dari badan dalam air kencing dalam bentuk asid urik.Pada masa-masa tertentu, mungkin ada yang luar biasa tinggi tahap asid urik dalam darah, keadaan ini dipanggil "Hyperuricemia". Plasma asid urik meningkatkan tahap disebabkan dengan purin tambahan yang dirembeskan di dalam air kencing dalam bentuk asid urik, tetapi tidak ada tanda-tanda. Keadaan ini dipanggil "Hyperuricemia".2 peringkat akut:Apabila terdapat banyak asid urik, ia mula untuk membentuk kristal dan deposit di bawah kulit, membentuk ketulan yang kadang-kadang dapat dirasai di luar badan. Serangan pertama gout menandakan kedua, serangan ringan biasanya hilang dengan cepat, manakala serangan yang teruk boleh berlangsung hari atau beberapa minggu.Sistem imun, pertahanan badan terhadap penyakit, menyedari bahawa kristal tidak perlu berada di sana dan mula menyerang mereka. Ini adalah apa yang menyebabkan kesakitan sendi, kelembutan yang boleh menjadi sengit supaya walaupun selimut yang menyentuh kulit lebih sendi yang terjejas boleh terjejas berat.Serangan gout akut dicirikan oleh permulaan yang cepat sakit dalam sendi yang terjejas yang diikuti dengan kehangatan, bengkak dan perubahan warna kemerahan. Keadaan ini dipanggil "Padogra" yang memberi kesan kepada 3 setiap 4 pesakit yang mempunyai gout. Pesakit boleh mengalami demam dengan serangan gout akut. Serangan ini menyakitkan biasanya berkurangan dalam jam kepada hari, dengan atau tanpa ubat. Dalam keadaan yang jarang berlaku, serangan boleh berlanjutan selama beberapa minggu.peringkat-Intercritical:Selepas serangan pertama, orang yang memasuki peringkat intercritical atau gejala-percuma selang yang mungkin berlangsung bulan atau bahkan bertahun-tahun. Kebanyakan pesakit gout mempunyai serangan kedua dalam masa 6 bulan hingga 2 tahun dari episod awal mereka.peringkat kronik:Pada peringkat terakhir atau kronik, serangan gout menjadi lebih kerap dan menjadi polyarticular (mempengaruhi sendi berbilang pada satu masa). Besar tophi juga boleh ditemui dalam banyak sendi. Dalam kes-kes gout kronik yang maju, asid urik tambahan boleh juga deposit di dalam buah pinggang membawa kepada batu karang dan darah tinggi.

melegakan sakit urat, sakit pinggang, kebas kaki tangan, lenguh sendi tulang, sakit lutut, gout, penyakit lelah, penat, angin ahmar, dan meningkatkan tenaga batin   




Masalah Gout sudah pun menjadi satu masalah kesihatan berleluasa yang sedang mengancam ramai orang. Hampir setiap orang mempunyai sekurang-kurangnya seorang ahli keluarga, saudara atau kawan rapat yang telah menghidap masalah gout atau asik urik tinggi ini, 
Termasuklah ibu saya sendiri..Bermula dengan harya terlintas untuk mencuba KAPSUL URAT ramuan herba akar kayu asli yang dipromot oleh kawan saya yang mngatakan ibunya juga mngidap gout dan telah sembuh sepenuhnya dengan hanya mengamalkan ubat herba ini.
Ibu saya telah amalkan pelbagai ubat, adakalanya tidak serasi kerana tidak tahan panas sesentangah ubat itu kerana mngidap darah tinggi..tetapi dengan ubat yang saya beri ini hanya dengan 2 kapsule ibu saya telah merasakan kakinya agak kurang sakit bila bergerak, Syukur Alhamdulilah,Terimakasih kepada sahabat saya yang ringan mulut memperkenalkan ubat ini kepada saya. Sekarang KAPSUL URAT  ini menjadi buah mulut kepada kawan2, jiran2 dan ramai lg..dengan hanya bermodalkan RM38.00 ibu saya kembali seperti dulu.MEMANG TAK SALAH MENCUBA..
Kemungkinan terdapat kawan yang baru diberitahu dia telah hidap masalah gout dan dia tengah risau tentang penyakit ini. Tambahan lagi pesakit biasanya tidak suka bagitahu orang lain tentang masalah kesihatan diri sendiri.
Jadi, sila bantu kawan-kawan sebegini, kongsikan maklumat yang terdapat dalam laman blog ini melalui anda, mungkin dapat membantu seseorang...


KAPSUL TUNJUK LANGIT
  
Terdapat kapsul tunjuk langit untuk mereka yang mengidap kencing manis,darah tinggi,darah rendah, masalah jantung, kolestrol tinggi, gout, masalah sendi,strok, gastrik, maslah tido, migrain, resdung, sembelit, buasir, keletihan, melancarkan darah, melambatkan pembekuan darah, meningkatkan kecerdasan badan, meningkatkan tenaga batin.

No comments:

Post a Comment